Brev:
Klar til grød og mos?
13. juli 2017
Alder:
4 mdr.
Klar til grød og mos?
Hej Helen..
Min dreng på snart 4 måneder lider af silent refluks og nu os forstoppelse.
Han får både nexium 2 gange dagligt og 1/2 brev movicol (blandet med lidt sukker og kamillete ellers nægter han at drikke det). Jeg fuldammer men han er alligevel blevet forstoppet, trods, zoneterapi, cykling med ben osv.).
Min sundhedsplejerske kommer om en uges tid for at snakke opstart af grød/mos. Hun mener at det vil kunne afhjælpe hans refluks. Han virker ikke kognitiv til at være klar. Hun synes alligevel vi bør starte.
Når jeg giver ham nexium og movicol skal det lokkes i ham, han virker ikke interesseret i vores mad når vi spiser, han sover ok om natten (afbrudt af 1-2 amninger).
Jeg er i tvivl om det er det rigtige at starte op på grød? Min mave fornemmelse siger mig at det er for tidligt. Jeg er bange for at jeg ved at presse ham yderligere, i forhold til medicin og mad, gør mere skade end gavn. At han fx. får endnu mindre lyst til mad, eller bliver mere forstoppet.
Hvad tænker du i forhold til det ovenstående?
Venlig hilsen
Mor til Johannes.